ZASADY BEZPIECZEŃTWA W SIECI I HIGIENA PRACY UCZNIÓW

Zasady bezpiecznego zachowania w sieci: 

  • Nie udostępniaj swoich prywatnych danych nieznanym osobom;
  • Nigdy nie podawaj komuś swojego hasła;
  • Używaj programów antywirusowych i antyspamowych;
  • Nigdy nie umawiaj się na spotkanie z nieznajomą osobą;
  • Nigdy nie używaj kamery internetowej podczas rozmowy z osobą, której nie znasz;
  • Nie odpowiadaj na zaczepki w sieci;
  • Pamiętaj, by traktować innych z szacunkiem;
  • Nie otwieraj załączników e-mail oraz nie klikaj na adresy internetowe (linki) zawarte w e-mailach pochodzących z nieznanych źródeł – załączniki mogą zawierać szkodliwe programy a linki prowadzić do zarażonych stron internetowych;
  • Zwracaj na zagrożenia nie tylko przy korzystaniu z poczty elektronicznej czy surfowaniu po stronach WWW – wirusy, kradzież tożsamości, wyłudzanie danych osobowych - zdarzają się także na portalach społecznościowych czy internetowych grach komputerowych;
  • Nie ściągaj na urządzenia mobilne aplikacji, które nie pochodzą z oficjalnych sklepów.
  • Korzystaj z umiarem z Internetu! 

Mów, jeśli coś jest nie tak!

W sytuacji, kiedy ktoś lub coś Cię w Internecie zaniepokoi lub wystraszy, koniecznie opowiedz o tym rodzicom lub innej zaufanej osobie dorosłej. Możesz w takiej sytuacji skontaktować się z Telefonem Zaufania dla Dzieci i Młodzieży, dzwoniąc pod bezpłatny numer 116 111. 


Pamiętajcie o zasadach higieny pracy!

  • Róbcie sobie przerwy śródlekcyjne!
  • Wybierajcie prawidłowo oświetlone miejsce pracy.
  • Zachowajcie prawidłową postawę podczas pracy z komputerem.
  • Wietrzcie pomieszczenie, w którym pracujecie!
  • Zdrowo się odżywiajcie!
  • Nadal pozostawajcie w domu!

Bardzo nam Was brakuje! Na razie pozostają nam kontakty w wirtualnym świecie, ale mamy nadzieję, że wkrótce wrócimy do normalności!

Pozdrawiamy Was serdecznie!

Wasi Nauczyciele