ZASADY BEZPIECZEŃTWA W SIECI I HIGIENA PRACY UCZNIÓW
Zasady bezpiecznego zachowania w sieci:
- Nie udostępniaj swoich prywatnych danych nieznanym osobom;
- Nigdy nie podawaj komuś swojego hasła;
- Używaj programów antywirusowych i antyspamowych;
- Nigdy nie umawiaj się na spotkanie z nieznajomą osobą;
- Nigdy nie używaj kamery internetowej podczas rozmowy z osobą, której nie znasz;
- Nie odpowiadaj na zaczepki w sieci;
- Pamiętaj, by traktować innych z szacunkiem;
- Nie otwieraj załączników e-mail oraz nie klikaj na adresy internetowe (linki) zawarte w e-mailach pochodzących z nieznanych źródeł – załączniki mogą zawierać szkodliwe programy a linki prowadzić do zarażonych stron internetowych;
- Zwracaj na zagrożenia nie tylko przy korzystaniu z poczty elektronicznej czy surfowaniu po stronach WWW – wirusy, kradzież tożsamości, wyłudzanie danych osobowych - zdarzają się także na portalach społecznościowych czy internetowych grach komputerowych;
- Nie ściągaj na urządzenia mobilne aplikacji, które nie pochodzą z oficjalnych sklepów.
- Korzystaj z umiarem z Internetu!
Mów, jeśli coś jest nie tak!
W sytuacji, kiedy ktoś lub coś Cię w Internecie zaniepokoi lub wystraszy, koniecznie opowiedz o tym rodzicom lub innej zaufanej osobie dorosłej. Możesz w takiej sytuacji skontaktować się z Telefonem Zaufania dla Dzieci i Młodzieży, dzwoniąc pod bezpłatny numer 116 111.
Pamiętajcie o zasadach higieny pracy!
- Róbcie sobie przerwy śródlekcyjne!
- Wybierajcie prawidłowo oświetlone miejsce pracy.
- Zachowajcie prawidłową postawę podczas pracy z komputerem.
- Wietrzcie pomieszczenie, w którym pracujecie!
- Zdrowo się odżywiajcie!
- Nadal pozostawajcie w domu!
Bardzo nam Was brakuje! Na razie pozostają nam kontakty w wirtualnym świecie, ale mamy nadzieję, że wkrótce wrócimy do normalności!
Pozdrawiamy Was serdecznie!
Wasi Nauczyciele